Klagevejledning for privatkunder

Hvis du er utilfreds med vores service, rådgivning eller andet og ønsker at klage over Merkur, skal du i første omgang kontakte den afdeling, hvor du er kunde. 

Hvis du herefter fortsat er uenig i Merkurs behandling af din henvendelse eller resultatet heraf, kan du kontakte den klageansvarlige i Merkur. Du kan bede din afdeling om at blive henvist eller du kan kontakte den klageansvarlige direkte.

Merkurs Klageansvarlige

Merkurs klageansvarlige er Compliance- og hvidvaskansvarlig Karen Molin Holste. Du kan kontakte Karen via brev, telefon eller e-mail på følgende adresse:

Merkur Andelskasse
Att: Karen Molin Holste
Vesterbrogade 40, 1.
1620 København V
Tlf. 62 65 67 77
E-mail: kmh@merkur.dk

Ankenævnet

Du kan i sidste ende vælge at indbringe din klage for Pengeinstitutankenævnet, Amaliegade 8B, 2. sal, 1022 København K, tlf. 35 43 63 33, www.fanke.dk

Persondata

Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine persondata, er du velkommen til at kontakte Merkurs dataansvarlige. Karen Molin Holste er dataansvarlig for Merkur. Du kan kontakte Karen via brev, telefon eller e-mail på følgende adresse:

Merkur Andelskasse
Att: Karen Molin Holste
Vesterbrogade 40, 1.
1620 København V
Tlf. 62 65 67 77
E-mail: kmh@merkur.dk

Hvis du fortsat ikke er tilfreds med behandlingen af din sag hos os, kan du klage til Datatilsynet via Datatilsynets hjemmeside

EU-kommissionens online klageportal

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage over en ydelse købt online. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage ad denne vej, skal du angive Merkurs e-mail adresse merkur@merkur.dk.