Indbetalingskort

Indbetalingskort er en løsning, som giver jeres virksomhed en struktureret og ensartet opkrævning af tilgodehavender hos både privat- og erhvervskunder.

Alle erhvervsvirksomheder, foreninger og institutioner, som modtager indbetalinger for fakturaer, brugerbetaling, kontingent eller lignende kan benytte indbetalingskort.

Betalinger via indbetalingskort krediteres på en aftalt konto i Merkur. Indbetalinger på kontoen kan følges i Merkur Netbank Erhverv. Der også er mulighed for integration til jeres bogføringssystem. I opnår således administrative besparelser i håndteringen af indbetalinger.

Der findes tre forskellige typer indbetalingskort, som kan bestilles i Merkur:

+71 indbetalingskort

Udsteder I et +71 indbetalingskort, får I oplyst indbetalingsdato, beløb og debitorident på 15 tegn med oplysninger, som identificerer betalingen, typisk kunde- og fakturanr.
Denne type er velegnet til automatisk udligning af bogføringsposter i virksomhedens økonomisystem.

+73 indbetalingskort

Med et +73 indbetalingskort får I oplyst indbetalingsdato, beløb, navn og adresse på indbetaler, samt op til 4 linjers individuel information fra indbetaler.
Denne type er velegnet til opkrævning hos kunder, som ikke er registreret i virksomhedens debitorbogholderi.

+75 indbetalingskort

Med et +75 indbetalingskort får I oplyst indbetalingsdato, beløb, debitorident samt op til 4 linjers individuel information fra indbetaler.
Denne type er en kombination af de øvrige indbetalingskort (+71 og +73) og er velegnet i tilfælde, hvor indbetaler af og til vil sende en meddelelse sammen med betalingen.

Kontakt jeres rådgiver i Merkur for at høre mere.