Nye prisændringer fra 1. marts og 1. april 2019

Vi har foretaget en generel prisregulering i Merkur, som betyder, at visse priser og gebyrer ændres fra henholdsvis 1. marts og 1. april 2019. Du kan se en oversigt over alle prisændringer for privat- og erhvervskunder nederst på siden.

Hvorfor ændres priserne?

Det er vigtigt for Merkur, at vi forbliver robuste og sikrer en fornuftig driftsøkonomi. Derfor er vi også nødt til at se på priser og gebyrer og sikre, at de afspejler de omkostninger, der reelt er forbundet med ydelserne – herunder den pris vi betaler til vores leverandører. Det mener vi også, er det mest fair for kunderne, fordi hver kunde så betaler for de ydelser, som han eller hun skal bruge – og ikke for de andre kunders forbrug. Derfor har vi lavet en generel prisregulering.

Dertil kommer, at nogle af vores services er blevet mere arbejdskrævende i takt med, at mange nye reguleringer er trådt i kraft den seneste tid. Eksempelvis på hvidvaskområdet og i forbindelse med EU’s persondataforordning (GDPR). 

Et tredje aspekt, som spiller ind, er den negative rente, som nu længe har været en realitet, og som har ændret hele strukturen for vores og andre pengeinstitutters indtjening. Det har vi beskrevet nærmere i artiklen her.

Har du spørgsmål? 

Har du spørgsmål til Merkurs prisændringer, er du som altid velkommen til at kontakte din rådgiver eller din afdeling i Merkur.