Problemer med onlinehandel og fejlreservationer

Mandag morgen og formiddag havde Nets, der er Merkur samarbejdspartner på betalingsløsninger, problemer med at håndtere online køb foretaget med internationale kort. Problemet blev løst tidligt på eftermiddagen, men mange kortholdere har på grund af fejlen oplevet, at de beløb, som de har forsøgt at handle for på nettet, er blevet reserveret.

Mange MobilePay brugere er også omfattet af problemet. Danske Bank har fjernet reservationerne for deres egne kunder, men har ikke været i stand til at gøre det for de berørte MobilePay brugere, der ikke er kunder i Danske Bank.

Nets tager dette problem meget alvorligt og arbejder sammen med bankerne og datacentralerne for at få fjernet de fejlagtige reservationer, som er opstået som følge af fejlen med brug af internationale kort online mandag morgen og formiddag.
Vi forventer fejlen bliver løst i løbet af tirsdag.
Nets beklager fejlen og de gener, den har medført for webshops, MobilePay brugere og kortholdere.

Nets har meddelt at det vil tage ca. 15 timer at rette op på og processen er igangsat den 5. juli kl. 8.00.