Klagevejledning for privatkunder

Hvis du er utilfreds med vores service, rådgivning eller andet og ønsker at klage over Merkur, skal du i første omgang kontakte den afdeling, hvor du er kunde. 

Hvis du herefter fortsat er uenig i Merkurs behandling af din henvendelse eller resultatet heraf, kan du kontakte den klageansvarlige i Merkur. Du kan bede din afdeling om at blive henvist eller du kan kontakte den klageansvarlige direkte.

Merkurs Klageansvarlige

Merkurs klageansvarlige er konstitueret direktør Jan Klarbæk. Du kan kontakte Jan Klarbæk via brev, telefon eller e-mail på følgende adresse:

Konstitueret direktør Jan Klarbæk
Merkur Andelskasse
Bispensgade 16
9000 Aalborg
Tlf. 62 65 67 88
E-mail: jk@merkur.dk

Ankenævnet

Du kan i sidste ende vælge at indbringe din klage for Pengeinstitutankenævnet, Amaliegade 8B, 2. sal, 1022 København K, tlf. 35 43 63 33, www.fanke.dk

EU-kommissionens online klageportal

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage over en ydelse købt online. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage ad denne vej, skal du angive Merkurs e-mail adresse merkur@merkur.dk.